Skiskyting og Nordiske grener

søndag 17. februar 2013

Vi invaderes av gull-feber

Ja det har ikke vært så mye tid den siste uka til strikking, men satset på at jeg fikk ta igjen litt denne helgen mens jeg så litt på herlig sportsinnsats.

Og Tora sviktet ikke hun - imponerte gang på gang, med 4. gullet i går og 2. sølvet i dag - og jeg blir helt revet med. I tillegg kom Emil på gull-plass igjen (!) i går og no venter jeg spent på dagens renn for skiskytingsgutta. Axel tok medalje igjen (fikk ikke med meg rennet). Og Therese Johaug vant dagens langrenn, mens Marit stod over - i tillegg gjorde Kristin det råbra også.. Helt utrolige prestasjoner! Er ikke rart en blir i ekstase når en invaderes av feber i sofaen, og strikkepinnene løper løpsk!

Så tilbake til strikkinga da ;)
Joda, spaceinvaderen invaderes av gode sportsresultater så den nærmer seg innspurten nå. 2. armen ble ferdig under innspurten til Tora på siste runden - tenk nesten gull der å.., så når Tora var i mål var det bare å feste tråder.

Festet tråder, nå klar for damping av delene..




Ferdig dampet, nå klar for montering - på tide å finne frem symaskina..



Sy ned sidene etter tilmåling av armvidde, så klipping og montering skuldre
Underveis måtte jeg få med meg guttas innsats i skiskyting - HURRA for Tarjei Bøe som tok GULL igjen, og Emil som lå godt an til gull og sølv gikk i mål på 3. - super innsats! og veldig spennende ;)







Ta opp masker til hals og strikk halsen..
og da er vi igang med Petter og co ;) Spennende!
Ble ikke helt som venta, men greit å vit at det er bare prøve-VM, Petter ;)
eller som min datter sa: "Hain e jo en gæmbler vettu mamma!"

 

 


Til slutt: montering av armer og lett damping - Ferdig med damping og no klar til bruk med akkompagnement fra VM-studio i kveld!





Genseren er vist av modell: Elise Broch Eriksen.
Så no er vi spent på mottakelsen - blir bursdagsgave til en ung mann ;)

Da har jeg planlagt 2 nye prosjekter ;) Følg med, følg med!

2 kommentarer:

  1. Denne ble skikkelig kul! Wow :-)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott genser! Montering har jeg ikke turt å hive meg på enda, det settes bort... Skumle saker å klippe i strikketøyet sitt altså ;o)

    SvarSlett